loading...
ترفندها و آموزش كامپيوتر
آخرین ارسال های انجمن
mohammad بازدید : 706 سه شنبه 15 مرداد 1392 نظرات (1)

برای شروع ابتدا با یک انتی ویروس آپدیت شده فلش دیسک خود را اسکن کنید تا ویروس ها از بین بروند سپس وارد محیط command شوید (از start >all programs >Accessories> command prompt

یا منوی استارت وارد run شوید cmd را تایپ کرده اینتر را بزنید و یا در ویندوز vista or 7 در منوی استارت در قسمت search programs and files تایپ کنید cmd و اینتر را بزنید. در پنجره سیاه رنگ باز شده

را تایپ واینتر را بزنبد. البته قسمت G:*.* به طور کلی است یعنی نشاندهنده مکان و نام فایل است . مثلا من می خواهم فایل shadmehr.mp3 که فایل آهنگ است ودر فلش من در درایو H

 attrib -h -r -s /s /d G:*.*

قرار دارد از حالت hidden خارج کنم این دستور را تایپ واینتر می کنم attrib -h -r -s /s /d H:shadmehr.mp3 البته مجبور نیستید اسم فایل را کامل تایپ کنید فقط یکی دو حرف اول را تایپ کنید و با زدن کلید Tab

روی کیبورد سیستم نام کامل را می نویسد و شما سپس اینتر را می زنید . attrib -h -r -s /s /d H:sha >> Tab >> attrib -h -r -s /s /d H:shadmehr.mp3

mohammad بازدید : 283 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (4)

خیلی از کاربران با نرم افزار اینترنت دانلود منیجر آشنایی کامل دارند و در مواقع دانلود بیشتر از این نرم افزار استفاده می کنند و این نرم در بیشتر مواقع با پیغام  اخطار مواجعه می شوند که کمی برای کاربر دردسر دارد با این آموزش برای همیشه از دست این خطا خلاص شوید.

دیگر با این اخطار خداحافظی کنید برای همیشه.
yjc.ir
ابتدا وارد قسمت نصب نرم افزار شد شده و به دنبال گزینه های IDMGrHlp.exe و IDMGrHlp بگردید.

بر روی این دو گزینه راست کلیک کرده و نام گزینه ها را تغییر دهید و در آخر سیستم خود را ریستارت کنید.

حالا نرم افزار را اجرا کنید تا دوباره وارد استارت اپ سیستم شما قرار گیرد.کار تمام است دیگر با این خطار روبه رو نمی شوید.

mohammad بازدید : 477 جمعه 28 تیر 1392 نظرات (0)

سلام دوستان احتمالا برای شما نیز این موضوع را دیده اید که هنگام پخش آهنگ توسط نرم افزار Windows Media Player گاهی عکس خواننده یا هر عکس دیگری در گوشه صفحه نمایان میشود. این عکس به هیچ شکل قابل ذخیره سازی و بازیابی روی هارد نیست و در دل آهنگ جاسازی شده است. با استفاده از این ترفند میتوانید خودتان نیز عکس مورد نظرتان را به آهنگ اضافه کنید و همین طور به عکس های قرار داده شده برای آهنگ ها دسترسی پیدا کنید. Media_Playe ترفند1 برای این کار: نرم افزار Windows Media Player را اجرا کنید. اکنون از میان تب های موجود در برنامه به تب Library بروید. در این صفحه لیست آهنگهای موجود در سیستم تان را میبنید. حالا روی آهنگ مورد نظر راست کلیک کرده و Advanced Tag Editor را برگزنید. در پنجره باز شده میتوانید ریز مشخصات آهنگ را مشاهده و تغییرات دهید. برای قرار دادن عکس هم کافی است به تب Pictures بروید و عکس مورد نظر را از روی هارد انتخاب کنید. به همین سادگی عکس شما در هنگام پخش آهنگ در کنار صفحه به نمایش در میاید. ترفند2 اکنون به محلی که قصد ویرایش آهنگ برای قرار دادن عکس را دارید بروید. روی فایل موزیک راست کلیک کرده و از JetAudio با زدن F4 به Edit Tagبروید. اکنون میتوانید تمامی مشخصات آهنگ را ادیت کنید. حال برای قرار دادن عکس کافی است به تب Picture بروید و با انتخاب دکمه Browse عکس مورد نظر خود را با فرمت JPG یا BMP انتخاب کنید. در قسمت Resize image to fit نیز میتوانید تعیین کنید عکس مورد نظر با چه سایزی باز شود. اگر تیک این قسمت را نزنید عکس با اندازه پیش فرض باز خواهد شد. با زدن دکمه OK تغییرات اعمال میشود و از این پس این آهنگ با تصویری که شما به آن داده اید بر روی هر سیستمی باز خواهد شد . نطر یادت نره دوست عزیز

mohammad بازدید : 507 پنجشنبه 23 خرداد 1392 نظرات (0)

در این ترفند روشی را به شما آموزش می دهیم که از اجرای برنامه های غیر ضروری در ویندوز جلوگیری می کند.

شما می توانید از control panel به قسمت system رفته و در زبانه  advenced بر روی error reporting کلیک کنید.

در این قسمت گزینه disable error reporting را انتخاب و روی دکمه ok کلیک کنید و در آخر کامپیوتر خود را restart کنید.

با این کار در زمانی که ویندوز خود را راه اندازی می‌کنید برنامه های اضافی اجرا نمی شوند.

mohammad بازدید : 672 چهارشنبه 08 خرداد 1392 نظرات (0)

در این ترفند قصد داریم تا نحوه بستن پنجره های هنگ کرده در ویندوز را به شما آموزش دهیم.

برای بستن برنامه هایی که هنگ  کرده اند و پیغام Not responding  را نمایش می دهند کافیست از منوی  START گزینه RUN، گزینه not pad را وارد کنید پس از آن در پنجره باز نشده عبارت TASKKILL/F/FI "STATUS EG NOT RESPONDINGرا وارد کنید و پس از آن از منوی FILE گزینه Save as را انتخاب کنید.

 در پنجره باز شده نامی برای فایل خود انتخاب کرده و پسوند bat. را برای آن انتخاب کرده و روی صفحه دسكتاپ ذخیره کنید. با استفاده از این کار در صورتیکه در حین کار با برنامه های مختلف برنامه شما هنگ کرد، کافیست به صفحه دسكتاپ خود مراجعه کرده، روی فایل ساخته شده دوبار کلیک کنید تا تمام برنامه ها بسته شوند.
mohammad بازدید : 3276 دوشنبه 28 اسفند 1391 نظرات (0)

برای این منظور از ترکیب چند دستور جالب سیستم عامل Dos کمک گرفته و یک فایل اجرایی خواهیم ساخت که با اجرای آن میتوانید بر روی فولدر دلخواه خود کلمه عبور قرار دهید … برای دستیابی به محتویات فولدر میبایست مجددا این فایل را اجرا نموده و کلمه عبور صحیح را وارد کرده تا قادر به مشاهده محتویات فولدر باشید !

برای شروع ، نرم افزار Notepad‌ در ویندوز را اجرا کنید و کدهای زیر را در آن قرار دهید 

 

 

mohammad بازدید : 1002 پنجشنبه 06 مهر 1391 نظرات (0)

  ترفندسرا آیا برای شما نیز پیش آمده که به هنگام نصب ویندوز XP ، شماره سریالی در اختیار نداشته باشید؟ یا شماره سریال را فراموش کرده باشید؟ و یا حتی شماره سریال مخصوص ویندوز XP نیز بیابید اما با آن هم نتوانید کاری از پیش برید؟ در این ترفند قصد معرفی یک سریال جادویی را داریم که با استفاده از آن میتوانید تمامی ویندوزهای XP را رجیستر کنید! مهم نیست ویندوز مربوط به چه سالی باشد ، با این شماره سریال هر ویندوزی را میتوانید نصب کنید. جالب اینکه اگر این شماره سریال را به خاطر بسپارید ، از این پس اگر بخواهید برای هر کس ویندوز نصب کنید از نظر او فردی نابغه محسوب خواهید شد ، چرا که گویی تمامی شماره سریالهای ویندوز XP را حفظ هستید! در صورتی که خودتان میدانید از همان سریال جادویی استفاده کرده اید. سریال جادویی عبارت است از:

Jbc46 - q42fd - pggmc - kp38y - 6mqd8

mohammad بازدید : 334 پنجشنبه 06 مهر 1391 نظرات (0)

 

بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید و در محیط Run، عبارت notepad را وارد نمایید تا نرم‌افزار Notepad ویندوز باز شود.
در محیط Notepad کد زیر را Copy و Paste نمایید:
taskkill /f /fi "status eq not responding"
اکنون از منوی File بر روی Save as کلیک کنید.
سپس فایل را با نام دلخواه و پسوند bat. در صفحه دسکتاپ ویندوز ذخیره نمایید (به عنوان مثال masoudpc.bat).
اکنون در صورتی که یک یا چند برنامه هنگ کرد، کافی است به صفحه دسکتاپ مراجعه کنید و بر روی این فایل جدید ایجاد شده دوبار کلیک کنید.
با اجرای این فایل، تمام پنجره‌های هنگ کرده برنامه‌ها بسته می‌شود.
 

mohammad بازدید : 777 چهارشنبه 05 مهر 1391 نظرات (0)

ترفند تعمیر ویندوز معیوب

ترفندستان

اگر ويندوزتان حسابي به هم ريخته و برنامه هاي خوبي هم روي آن داريد و نمي خواهيد حذفش كنيد ، هم چنين فرصت نصب دوباره ويندوزرا نداريد ، اين مرحله را قدم به قدم انجام دهيد : 1- سي دي ويندوز را داخل درايو بگذاريد.

۱.ابتدا از منوی استارت قسمت RUN را باز کرده و در کادر آن CMD را تایپ کرده و OK را بزنید

2-  در شروع خط فرمان تايپ كنيد   sfc /scannow  و سپس Enter را بزنيد.

با اجراي اين دستور ، تمام فايل هاي سيستمي ويندوز چك شده ، اگر يكي از اين فايل ها ايراد داشته باشد ، يك سوال از شما پرسيده مي شود كه بايد مسير فايل هاي اصلي ويندوزرا در جواب آن نوشت .
به مراجعه به Cd ، تمامي اين فايل ها تعمير مي شود و شما صاحب يك ويندوز تر و تميز هستيد .


f700b بازدید : 514 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)
حتماً برای شما نیز پیش آمده است که در محیط ویندوز هستید که ناگهان پیغام Dont Sent ظاهر میشود و پس از کلیک بر روی این پیغام ناگهان کل محتویات صفحه حذف شده و تنها تصویر پشت زمینه Desktop باقی میماند. در این حالت تنها با فشردن سه کلید Ctrl+Alt+Delete، پنجره Task Manager نمایان میشود و تنها احساس میکنید باید سیستم را Restart کنید. اما راه بهتری نیز در این زمان هست! برای یادگیری آن با این ترفند همراه شوید.

بدین منظور:

پس از اینکه این مشکل پیش آمد سه کلید Ctrl+Alt+Delete بزنید.

در پنجره Task Manager، از منوی File بر روی New Task کلیک کنید.

اکنون عبارت restore را وارد کرده و Enter بزنید.

خواهید دید محیط ویندوز بازگردانده میشود.

شما به جای restore میتوانید explorer.exe را نیز وارد نمایید.
mohammad بازدید : 558 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)
ویروس های جدید امروزه از هوش بالایی برخوردار هستند و مهم ترین ویژگی آنها این است که به محض ورورد به سیستم قربانی خود را به روشی جالب از دید او و آنتی ویروس او مخفی نگه می دارند به طوری که حتی با آنتی ویروس های قوی مانند Nod32 و Kaspersky نیز قابل رویت و حذف نیستند! همچنین با تعویض ویندوز نیز دردی دوا نمی شود و ویروس ها همچنان به کار خود ادامه می دهند! دلیل این مشکل این است که آنتی ویروس ها اجازه دسترسی به فایل های حفاظت شده سیستمی را ندارند و هنگام جستجو به راحتی از کنار ویروس هایی با مشخصات فایل سیستمی عبور می کنند!

این ویروس ها نیز بسیار هوشمندانه برنامه ریزی شده اند به طوری که خود را به صورت فایل های حفاظت شده سیستم عامل در می آورند و بدین صورت خود را مخفی می کنند تا از چنگ آنتی ویروس ها در امان باشند. اما در این جا ما با روشی بسیار ساده این اجازه را به آنتی ویروس ها می دهیم که به فایل های سیستمی نیز دسترسی یابند و آنها را نیز اسکن کند و ويروس های پنهان را کشف و پاک نماید! بنابراین اگر تا به حال سیستم شما حتی یک بار هم ویروسی شده است حتما این مقاله را بخوانید تا از عدم وجود ویروس های مخفی در سیستم خود مطمین شوید!

در این مقاله ما با فعال کردن قابلیت نمایش فایل های حفاظت شده سیستم عامل این اجازه را به آنتی ویروس ها می دهیم که به فایل های سیستمی نیز دسترسی یابد و آنها را نیز اسکن کند و ویروس های پنهان را کشف و پاک نماید .
به ادامه مطالب مراجعه كنيد
 
.
mohammad بازدید : 2780 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (1)

 برای اينکه Internet Explorer خود را قفل کرده و با دادن پسورد وارد آن بشويد مسير زير را دنبال کنيد

tools/Internet options/Content/Enabel سپس پسورد مورد نظر خود را وارد کرده و ok را کليک کرده برای از کار انداختن پسورد مسير بالا دوباره تکرار کرده و به جایEnabel دکمه Disabel قرار گرفته پس از کليک پسورد را وارد و ok را کليک کنيد.

 

 

mohammad بازدید : 773 دوشنبه 27 شهریور 1391 نظرات (1)

روش اول : در هنگام بالا آمدن ويندوز كليد اف 8 را زده و وارد سافت مود شويد/ در ويندوز از استارت / Run را باز كنيد وكلمه control userpassword2

را تايپ كنيد/ در پنجره جديد تبuser  را انتخاب كرده و تيك روي must enter…...  را برداريد ديگر ويندوز هنگام بالا آمدن از شما پسورد نمي خواهد. حالا ميتونيد نام كاربر جديد را انتخاب نمائيد.

روش دوم : باطری روی مادربرد را دربياوريدوکامپيوترراروشن کنيد./سپس کامپيوترراخاموش کرده باطری راسرجايش بگذاريد اين بار كامپيوتر ديگر از شما رمز نمي خواهد .

روش سوم : وقتي كه پنجره يوزرنيم وپسورد در هنگام بالا آمدن ويندوز ظاهر شد/ دوبار كليدهاي تركيبي Control+Alt+Delete رافشار دهيد. در پنجره بعدي جلوي يوزر نيم اين كلمه را تايپ كنيد Administrator(مدير) وOk را بفشاريد البته اين روش سوم زماني موثر است كه زمان نصب ويندوز براي ويندوز رمز نگذاشته باشيد 

روش چهارم : 

پاک کردن پسورد BIOS کامپیوتر به ساده ترین شکل ممکن!
یکی از بزرگترین مشکلاتی که کاربران با آن روبرو هستند مشکل فراموش کردن پسورد BIOS کامپیوتر است. چرا که با این کار دیگر امکان ورود به کامپیوتر را نخواهند داشت. معمولأ برای رفع این مشکل درآوردن باتری ساعت از روی مادربورد پیشنهاد میشود. اما این کار همیشه و هرجا قابل انجام نیست. چرا که ممکن است سیستم شخصی شما نباشد یا حتی دستگاه یک لپتاپ باشد.

 

اما با استفاده از این ترفند شما به سادگی و تنها با تایپ یک دستور ساده پسورد ذخیره شده روی BIOS را کلأ محو میکنید! یقینأ چنین راهی را در هیچ جای دیگر نخواهید یافت! لازم به ذکر است این ترفند بر روی تمامی BIOS ها قابل انجام است و تفاوتی در نوع آن نمیکند.

برای این کار:
شما ابتدا نیاز به یک سی دی Bootable دارید. این نوع سی دی در هر مکانی یافت میشود. سی دی نصب ویندوز شما هم احتمال بسیار زیاد Bootable است.
همچنین میتوانید خودتان یک فلاپی بوتیبل بسازید. آموزش این کار قبلأ در ترفندستان مطرح شده است.
مهم این است که شما به نوعی وارد خط فرمان شوید.
همچنین اگر DOS دارید میتوانید از آن استفاده کنید.
پس از ورود به خط فرمان با استفاده از هر یک از طرق بالا کافی است دستورات زیر را با دقت وارد نمایید:

DEBUG

O 70 71-

O 71 72-

O 72 73-

Q-

دقت کنید بعد از وارد کردن هر خط دکمه Enter را بزنید ، سپس خط بعدی را وارد کرده و مجدد Enter بزنید تا به خط پایان برسید.
اکنون پس از وارد کردن آخرین خط کار تمام است و شما میتوانید مطمئن باشید پسورد BIOS شما پاک شده است.
حال سیستم را Reset کنید و مشاهده کنید که دیگر پس از ورود به سیستم از شما پسوردی خواسته نمیشود.

 

mohammad بازدید : 371 شنبه 25 شهریور 1391 نظرات (0)

با این نرم افزار بسیار جالب می توانید داخل درایو های خود هر عكسی كه می خواهید بیندازید ابتدا باید اسم عكس را 33 بگذارید و بعد این نرم افزار را درون همان درایو كپی كنید و كار تمام است و در آخر refresh كنید .

لینك دانلود

mohammad بازدید : 1302 پنجشنبه 23 شهریور 1391 نظرات (0)

 

عموما سرعت اینترنت به عوامل خارجی بستگی دارد که کاربران امکان دستکاری آنها را ندارند با این حال گاهی عملیات نرم افزاری را می‌توان انجام داد که تا حدودی سرعت ارتباط را بهبود می‌بخشد. یکی از این فاکتورها رزرو ۲۰% از تبادل اطلاعات شبکه در ویندوز است که برای QoS یا کیفیت خدمات استفاده می‌شود و باعث می‌شود در مواقعی کاربر  تنها از ۸۰% پهنای باند خود استفاده کند. در مقاله امروز قصد داریم آموزش نحوه استفاده صد در صدی از پهنای باند شبکه را به شما آموزش دهیم. با ما باشید.

 

استفاده از ۱۰۰% پهنای باند در ادامه به صورت تصويري

mohammad بازدید : 4872 یکشنبه 19 شهریور 1391 نظرات (1)

 ممكن است پس از نصب نرم افزار خاصی در ریجستری ، دیگر ویندوز xp  شما بالا نیاید . اما آیا تنها راه دسترسی دوباره ویندوز نصب دوباره آن است ؟ خیر راه دیگر و ساده تری نیز وجود دارد پس از restart  كردن ویندوز ، كلید F8 را به طورپیاپی فشار دهید . بعد از این كار وارد منوی windows advanced option   می شویم . سپس بر روی گزینه  last known good configuration   رفته و enter را می زنیم و کار تمام است

mohammad بازدید : 793 یکشنبه 19 شهریور 1391 نظرات (0)

 شاید برای شما نیز پیش آمده باشد كه  با كامپیوتر كار می كردید و اطلاعات خود را هنوز ذخیره نكرده اید و برق رفته و تمام

زحمات شما را بر باد می دهد . یه را جالب و كاربردی  كه با رفتن برق هم دستگاه شما خاموش نشود را آموزش می دهم

برای دیدن مطالب به  ادامه مطالب برويد  « براي اعضا » 

mohammad بازدید : 392 شنبه 18 شهریور 1391 نظرات (0)

مطمئنأ شما نیز نرم افزار Adobe Reader که برای اجرای فایلهای PDF استفاده میشود را میشناسید. اکنون قصد داریم یک ترفند جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید فایلهای PDF خود را که توسط این برنامه اجرا کرده اید ، با صدای نرم افزار گوش بدهید. یعنی برنامه متون انگلیسی شما را به سادگی برای شما میخواند و شما گوش میکنید!

برای این کار دقت کنید که Adobe Reader تنها متون انگلیسی را برای شما میخواند.دیگر اینکه فایلهای PDF را پشتیبانی میکند که از صفحات زیاد ساخته نشده باشند. در غیر صورت لام تا کام حرف نمیزند!

بدین منظور:

فایل PDF مورد نظر را توسط نرم افزار Adobe Reader اجرا کنید.سپس با استفاده از کلیدهای ترکیبی کیبورد اعمال زیر را انجام دهید:

کلیدهای Ctrl + Shift + B = خواندن کل متن شما

کلیدهای Ctrl+ Shift + V = خواندن صفحه ای که در آن هستید

کلیدهای Ctrl + Shift + E = متوقف کردن عمل خواندن نرم افزار

کلیدهای Ctrl + Shift + C = ادامه دادن عمل خواندن نرم افزار

منبع : forum.behtarin.com


 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 468
  • کل نظرات : 61
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 226
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 133
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,334
  • بازدید ماه : 1,334
  • بازدید سال : 51,223
  • بازدید کلی : 471,374