loading...
ترفندها و آموزش كامپيوتر
آخرین ارسال های انجمن
mohammad بازدید : 777 چهارشنبه 05 مهر 1391 نظرات (0)

ترفند تعمیر ویندوز معیوب

ترفندستان

اگر ويندوزتان حسابي به هم ريخته و برنامه هاي خوبي هم روي آن داريد و نمي خواهيد حذفش كنيد ، هم چنين فرصت نصب دوباره ويندوزرا نداريد ، اين مرحله را قدم به قدم انجام دهيد : 1- سي دي ويندوز را داخل درايو بگذاريد.

۱.ابتدا از منوی استارت قسمت RUN را باز کرده و در کادر آن CMD را تایپ کرده و OK را بزنید

2-  در شروع خط فرمان تايپ كنيد   sfc /scannow  و سپس Enter را بزنيد.

با اجراي اين دستور ، تمام فايل هاي سيستمي ويندوز چك شده ، اگر يكي از اين فايل ها ايراد داشته باشد ، يك سوال از شما پرسيده مي شود كه بايد مسير فايل هاي اصلي ويندوزرا در جواب آن نوشت .
به مراجعه به Cd ، تمامي اين فايل ها تعمير مي شود و شما صاحب يك ويندوز تر و تميز هستيد .


mohammad بازدید : 365 چهارشنبه 05 مهر 1391 نظرات (0)

چگونه اطلاعات را از یک هارد به هارد دیگر کپی کنیم ؟
جهت اجرای این آموزش باید کمی حرفه ای باشید و حواستان را جمع کنید . رایانه ها معمولا دارای یک هارد دیسک هستند . برای اولین قدم بهتر است که پارتیشن های هارد دیسک خودتان را نامگذاری کنید . برای این کار به My Computer رفته و روی یک پارتیشن کلیک راست کنید .

گزینه Properties را انتخاب کنید . در پنجره باز شده شما می توانید نام پارتیشن را تغییر دهید . این کار را برای همه پارتیشن ها تکرار کرده و نام آنها را به خاطر بسپارید .

به ادامه مطالب بويد

f700b بازدید : 927 چهارشنبه 05 مهر 1391 نظرات (1)

توجه به اینکه با اومدن ویندوز سون خیلی ها به این سیستم عامل گرایش پیدا کردن، آموزش کامل و تصویری نصب ویندوز 7 رو براتون آماده کردم تا شاید اگر در نصب ویندوز، مشکلی داشتید، رفع بشه... ابتدا دی وی دی ویندوز را در داخل دی وی دی رام بگذارید.
سپس کامپیوتر را ریستارت کنید.

آموزش در ادامه مطالب

f700b بازدید : 431 سه شنبه 04 مهر 1391 نظرات (0)

برای نصب ویندوز XP دو شیوه وجود دارد. در حالت اول ممكن است شما در سیستمتان نسخه های دیگری از ویندوز را نصب كرده باشید. در این حالت با قرار دادن سی دی ویندوز XP می توانید شروع به نصب این برنامه بكنید. در حالت دوم كه ما در اینجا به توضیح جامع آن می پردازیم یا در سیستم تان از قبل ویندوز نصب نشده است یا دچار مشكل شده و قابل اجرا نیست یا اینكه شما می خواهید خودتان كنترل كامل بر روی فرایند نصب اعمال كنید.در این وضعیت شما باید ابتدا سیستم را از طریق CD-ROM راه اندازی كنید. بسته به نوع سیستم تان باید درایو راه انداز سیستم خود را از هارد به CD-ROM تغییر دهید.

به ادامه مطالب بروید

mohammad بازدید : 405 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (1)
اگر بعد از فشردن دكمه power، كامپیوتر روشن نشد؟

بررسی كنید آیا سیم برق متصل است؟ آیا سر دیگر سیم برق متصل شده است؟ سوییچی كه در پشت كامپیوترتان وجود دارد چك كنید. از اتصال صحیح منبع تغذیه به مادربرد اطمینان حاصل كنید. كابل برق فلاپی را چك كنید. اگر هیچ یك از این كارها نتیجه نداد در مرحله بعد هر چیزی را كه به مادربرد متصل است به غیر از كابل برق، سیم دكمه power، كارت گرافیك، حافظه RAM و CPU را جدا كنید. اگر باز هم سیستم بالا نمی آید یك یا دو قطعه از سیستم شما معیوب است. در این مورد به احتمال زیاد مادربرد یا منبع تغذیه Case شما اشكال دارد.

اگر سیستم روشن می شود ولی بوق نمی زند یا بالا نمی آید؟

ابتدا همه اتصالات را چك كنید و دوباره امتحان كنید. در صورتی كه این عمل مؤثر نبود، بهترین كار این است كه مانند بالا همه چیز را به غیر از سیم دكمه power، كارت گرافیك، حافظه RAM و CPU را از مادربرد جدا كرده و دوباره امتحان كنید.

اگر كامپیوتر به خوبی شروع به كار كرد كامپیوتر را خاموش كنید و هر بار یك قطعه را متصل كرده و سپس كامپیوتر را روشن كنید تا جایی كه مشكل را پیدا كنید ولی اگر كامپیوتر اصلا‎‎ً روشن نشد احتمالاً یك یا چند قطعه معیوب دارید (CPU ،RAM، مادربرد و منبع تغذیه)..
به ادامه مطالب مراجعه كنيد

 

f700b بازدید : 515 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)
حتماً برای شما نیز پیش آمده است که در محیط ویندوز هستید که ناگهان پیغام Dont Sent ظاهر میشود و پس از کلیک بر روی این پیغام ناگهان کل محتویات صفحه حذف شده و تنها تصویر پشت زمینه Desktop باقی میماند. در این حالت تنها با فشردن سه کلید Ctrl+Alt+Delete، پنجره Task Manager نمایان میشود و تنها احساس میکنید باید سیستم را Restart کنید. اما راه بهتری نیز در این زمان هست! برای یادگیری آن با این ترفند همراه شوید.

بدین منظور:

پس از اینکه این مشکل پیش آمد سه کلید Ctrl+Alt+Delete بزنید.

در پنجره Task Manager، از منوی File بر روی New Task کلیک کنید.

اکنون عبارت restore را وارد کرده و Enter بزنید.

خواهید دید محیط ویندوز بازگردانده میشود.

شما به جای restore میتوانید explorer.exe را نیز وارد نمایید.
mohammad بازدید : 559 یکشنبه 02 مهر 1391 نظرات (0)
ویروس های جدید امروزه از هوش بالایی برخوردار هستند و مهم ترین ویژگی آنها این است که به محض ورورد به سیستم قربانی خود را به روشی جالب از دید او و آنتی ویروس او مخفی نگه می دارند به طوری که حتی با آنتی ویروس های قوی مانند Nod32 و Kaspersky نیز قابل رویت و حذف نیستند! همچنین با تعویض ویندوز نیز دردی دوا نمی شود و ویروس ها همچنان به کار خود ادامه می دهند! دلیل این مشکل این است که آنتی ویروس ها اجازه دسترسی به فایل های حفاظت شده سیستمی را ندارند و هنگام جستجو به راحتی از کنار ویروس هایی با مشخصات فایل سیستمی عبور می کنند!

این ویروس ها نیز بسیار هوشمندانه برنامه ریزی شده اند به طوری که خود را به صورت فایل های حفاظت شده سیستم عامل در می آورند و بدین صورت خود را مخفی می کنند تا از چنگ آنتی ویروس ها در امان باشند. اما در این جا ما با روشی بسیار ساده این اجازه را به آنتی ویروس ها می دهیم که به فایل های سیستمی نیز دسترسی یابند و آنها را نیز اسکن کند و ويروس های پنهان را کشف و پاک نماید! بنابراین اگر تا به حال سیستم شما حتی یک بار هم ویروسی شده است حتما این مقاله را بخوانید تا از عدم وجود ویروس های مخفی در سیستم خود مطمین شوید!

در این مقاله ما با فعال کردن قابلیت نمایش فایل های حفاظت شده سیستم عامل این اجازه را به آنتی ویروس ها می دهیم که به فایل های سیستمی نیز دسترسی یابد و آنها را نیز اسکن کند و ویروس های پنهان را کشف و پاک نماید .
به ادامه مطالب مراجعه كنيد
 
.
mohammad بازدید : 2784 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (1)

 برای اينکه Internet Explorer خود را قفل کرده و با دادن پسورد وارد آن بشويد مسير زير را دنبال کنيد

tools/Internet options/Content/Enabel سپس پسورد مورد نظر خود را وارد کرده و ok را کليک کرده برای از کار انداختن پسورد مسير بالا دوباره تکرار کرده و به جایEnabel دکمه Disabel قرار گرفته پس از کليک پسورد را وارد و ok را کليک کنيد.

 

 

mohammad بازدید : 439 پنجشنبه 30 شهریور 1391 نظرات (0)

انتقال خودکار از یک وب به وب دیگر(خیلی جالب )

این كدی كه امروز براتون كامل توضیح میدم به درد مواقعی می خوره كه یك وبلاگ داشتید و حالا از اسمش یا كلا از مطالبش خسته شدید و دوست دارین اسم و یا موضوع وبلاگ خود رو عوض كنید . شما فقط كافیه كه كد زیر رو كپی كنید و به جای قالب وبلاگ اول خود جایگزینش كنید . بعد با خیال آسوده برین یك وبلاگ جدید بسازید و با اون كار خود رو ادامه بدین . حالا هر كسی كه وارد وبلاگ قبلی شما شود بدون این كه چیزی رو احساس كند مستقیما وارد وبلاگ دوم شما می شود . برای دریافت کد و آموزش به ادامه مطلب برید. 

درضمن این كد با همه كدهایی كه ممكنه جاهای دیگه ببینید فرق داره . فرقش اینه كه اولا كاربران چیزی از انتقالشون احساس نمی كنند و دوما این كه شمارشی برای انتقال انجام نمیده . آخه یك كد دیگه هم هست كه مثلا از 10 میشماره میاد تا صفر بعد میره به وبلاگ جدید . خلاصه 

mohammad بازدید : 271 چهارشنبه 29 شهریور 1391 نظرات (0)

 این روش برای افرادی که با جاوا و یا  اچ تی ام ال آشنایی ندارند و حوصله کار با برنامه های الکی ساخت(Hojatwebs) بنر رو ندارند خیلی خوب وسریع هستش و فقط باید جایی که" آدرس وب من" نوشته شده رو به آدرس خودشون تغییر بدن و جایی که(HOJATWEBS) نوشته شده " آدرس بنر" به آدرس بنر خودشون تغییر بدن.

نکته: اگر اندازه بنرتون 468*60 نبود جایی که این عدد ها نوشته شده به اندازه بنرتون تغییر بدین

   

تعداد صفحات : 47

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 468
  • کل نظرات : 61
  • افراد آنلاین : 28
  • تعداد اعضا : 226
  • آی پی امروز : 150
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 407
  • باردید دیروز : 61
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 625
  • بازدید ماه : 3,523
  • بازدید سال : 53,412
  • بازدید کلی : 473,563