loading...
ترفندها و آموزش كامپيوتر
آخرین ارسال های انجمن
mohammad بازدید : 540 سه شنبه 14 شهریور 1391 نظرات (0)

 

مفهوم لایه و لایه‌بندی در فتوشاپ

فرض کنید بعد از کلی فکر کردن برای طراحی یک اثر و صرف مدت‌زمان طولانی، طرح نهایی خود را جهت ارائه آماده کرده‌اید و در مرحله ارائه طرح، کارفرما نظر اولیه خود را عوض کرده و خواهان اعمال تغییرات در طرح است.
 اگر با این مسأله مواجه شده‌اید حتما می‌دانید که در روند طراحی یک اثر، پردردسرترین بخش اعمال تغییرات بعد از ایجاد طرح نهایی، بنا به نظر کارفرماست. اینجاست که وجود امکانی برای اعمال تغییرات بدون بر هم ریختن طرح جهت تامین نظر کارفرما ضروری به نظر می‌رسد.
خواندن در ادامه مطالب

 

mohammad بازدید : 392 دوشنبه 13 شهریور 1391 نظرات (0)
فیلترها در فتوشاپ
با تمام امکاناتی که در فتوشاپ وجود دارد، باز مواردی پیش می‌آید که با این امکانات نمی‌‌توانیم به هدف مورد نظر برسیم یا این که باید زمان زیادی صرف شود تا به مقصودمان برسیم. در این شرایط است که فیلتر به یاری ما می‌آید.

فیلترها فرامینی هستند که امکان اعمال افکت‌های خاص برای رسیدن به جلوه‌هایی از پیش تعیین‌شده را فراهم می‌کند. برای دسترسی به این فرامین، منویی با همین نام در نوار منوی فتوشاپ تعبیه‌شده که با مراجعه به آن می‌توانیم به جلوه‌های مورد نظرمان دسترسی داشته باشیم. فیلترها در فتوشاپ به 2 گروه فیلترهای بومی ‌و خارجی تقسیم‌بندی می‌شوند. فیلترهای بومی ‌فتوشاپ آن دسته از فیلترهایی هستند که می‌توانیم با مراجعه به منوی فیلتر از آنها استفاده کنیم. دسته دوم یعنی فیلترهای خارجی که اصطلاحا پلاگین نیز نامیده می‌شوند، همراه فتوشاپ نصب نشده و باید آنها را جداگانه نصب و استفاده کنیم. این فیلترها که توسط شرکت‌های مختلفی تولید می‌شوند و ممکن است به صورت رایگان قابل استفاده شوند، در 2 حالت نصبی و بدون نصب ارائه می‌شوند. در حالت نصبی همانند یک نرم‌افزار، پلاگین مورد نظر روی رایانه نصب شده و خود را به انتهای فهرست منوی فیلتر اضافه می‌کند. در حالت غیرنصبی ، فیلتر مورد نظر ـ که معمولا با پسوند 8bf و8bi مشخص می‌شود ـ باید در مسیر پلاگین‌های فتوشاپ کپی شود. این مسیر با توجه به مسیر نصب فتوشاپ به صورت زیر خواهد بود:

C:Program FilesAdobeAdobe Photoshop CS5Plug-ins

در هر دو حالت فیلترهای خارجی باید دقت شود که حتما فیلتر مورد نظر به مسیر پلاگین فتوشاپ اضافه شود و پس از نصب یا کپی فیلتر درصورتی که فتوشاپ در حال اجرا بوده باشد، بسته و دوباره اجرا شود تا فیلتر نصب شده در منوی مربوط ظاهر شود. در ادامه قصد داریم با فیلترهای بومی‌ فتوشاپ آشنا شویم و مهم‌ترین آنها را با هم بررسی کنیم.

در نگارش‌های جدید فتوشاپ در قسمت فیلتر تغییرات مفیدی اعمال شده که یکی از این تغییرات، اضافه شدن گزینه‌ای به نام گالری فیلتر (Filter gallery) است که به کمک این بخش می‌توانیم براحتی قبل از اعمال فیلتر پیش‌نمایش آن را روی تصویر خود بررسی و در صورت تایید، آن را روی تصویر خود اعمال کنیم. این بخش بیشتر دارای فیلترهای زیر است:

Artistic: هنری 

 خواندن در ادامه مطالب

mohammad بازدید : 431 یکشنبه 12 شهریور 1391 نظرات (0)
برآورده شدن نیازها در فتوشاپ CS6

یکی از پایه‌ای‌ترین ابزارها در نرم‌افزار فتوشاپ، لایه‌هاست. لایه‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا طرح‌های خود را روی یکدیگر قرار داده و از آنها همانند صفحات شیشه‌ای استفاده کنید که روی یکدیگر قرار گرفته‌ است و هر صفحه طرحی را به‌خود اختصاص می‌دهد.

این لایه‌ها از جمله پرکاربردترین و کلیدی‌ترین بخش‌های نرم‌افزار فتوشاپ نیز به‌شمار می‌رود و همه کاربران این نرم‌افزار با آنها سر و کار دارند. باتوجه به اهمیت این بخش و درخواست‌های مکرر کاربران از طراحان این نرم‌افزار، امکانات جدیدی به این بخش اضافه شده که هم برای کاربران مبتدی قابل استفاده است و هم نیازهای کاربران حرفه‌ای را برآورده ساخته است.

 

خواندن در ادامه مطالب
mohammad بازدید : 581 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)

 

جراحی پلاستیک رایگان در فتوشاپ
داشتن قیافه جذاب و بدون ایراد یکی از آرزوهای هر فرد است که برای رسیدن به آن حتی به روش‌های مختلف پزشکی یا غیر پزشکی، آن هم با صرف حوصله فراوان و هزینه‌های نجومی متوسل می‌شود. به کمک نرم‌افزار فتوشاپ می‌توانیم کارهای جالبی انجام دهیم و دست‌کم آرزویمان را برای داشتن قیافه‌ای جذاب و بی‌نقص در تصویر محقق کنیم! در آموزش گذشته در معرفی فیلترهای فتوشاپ به صورت مختصر اشاره‌ای داشتیم. در این آموزش در نظر داریم به صورت کامل درباره آن صحبت کنیم. با استفاده از این فیلتر و با اشاره‌ای مختصر به هر قسمت از تصویر می‌توانیم پیکسل‌های آن ناحیه را جا‌به‌جا یا جمع کرده یا حجیم کنیم.
آموزش در ادامه

 

mohammad بازدید : 352 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)
چاپ در فتوشاپ


چاپ در فتوشاپ
یکی از اهداف اصلی در طراحی، چاپ طرح کار شده در محیط فتوشاپ است. البته در برخی موارد هم ممکن است هدف از طراحی یک پروژه، نمایش و استفاده آن در یک صفحه اینترنتی یا مونتاژ یک فیلم سینمایی باشد.

بنابراین می‌توان گفت اولین و مهم‌ترین کار یک طراح در شروع کار، پرسش درباره نتیجه طراحی و کاربری آن است؛ زیرا پروسه‌ای که یک اثر برای چاپ طی می‌کند، بسیار متفاوت‌تر از آن است که برای نمایش اثر در صفحه اینترنتی در نظر گرفته می‌شود. درباره پیش‌نیاز طراحی و مواردی که طراح باید حین کار و حتی قبل از شروع طراحی به آن دقت کند در آموزشهای گذشته مطالبی ارائه کرده‌ایم. در این آموزش در نظر داریم به مواردی درباره چاپ پروژه در فتوشاپ اشاره داشته باشیم، اما پیش از آن به اختصار نکاتی را که طراح باید پیش از شروع به کار به آنها دقت کند، برایتان بازگو می‌کنیم.

 

mohammad بازدید : 375 جمعه 10 شهریور 1391 نظرات (0)

 

تنظیمات پیشرفته ابزارهای انتخاب


به جرات می‌توان گفت که «انتخاب» در فتوشاپ یکی از مهم‌ترین بخش‌های پروسه یادگیری این نرم‌افزار قدرتمند است و هر چه یک طراح در این بخش از فتوشاپ ماهرتر باشد، خروجی کار وی قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر خواهد بود. در آموزشهای (ابزارهای انتخاب) و (منوی Select) با ابزار و روش‌های انتخاب در فتوشاپ آشنا شدیم. این دفعه در نظر داریم به صورت تخصصی‌تر آنها را بررسی کرده و با تنظیمات پیشرفته آنها آشنا شویم.

 

mohammad بازدید : 2453 پنجشنبه 09 شهریور 1391 نظرات (0)
ابزار پاک کن
با افزایش فضای صفحه گرافیک قصد داریم علاوه بر مطالب معمول صفحه، یک قسمت کارگاه آموزشی نیز به این صفحه اضافه کنیم که علاوه بر مطالب آموزشی ، فرصتی نیز برای تمرین عملی و بررسی تکنیک های خاص کار در محیط فتوشاپ بوجود آید اما برای اینکه مطالب پر بارتر و جذاب تری در این قسمت ارائه شود حتماً منتظر نظرات و پیشنهادهای شما هستیم تا علاوه بر مطالب تئوری، به‌صورت عملی شما را با هنر طراحی در فتوشاپ آشنا کنیم.
خواندن در ادامه مطالب

 

تعداد صفحات : 47

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 468
  • کل نظرات : 61
  • افراد آنلاین : 63
  • تعداد اعضا : 226
  • آی پی امروز : 195
  • آی پی دیروز : 72
  • بازدید امروز : 377
  • باردید دیروز : 476
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,391
  • بازدید ماه : 2,391
  • بازدید سال : 52,280
  • بازدید کلی : 472,431