loading...
ترفندها و آموزش كامپيوتر
آخرین ارسال های انجمن
mohammad بازدید : 0 دوشنبه 20 شهریور 1391 نظرات (0)
جلوه‌های ویژه با فتوشاپ
طی چند آموزش گذشته با هم ابزارهای موجود در جعبه ابزار فتوشاپ را بررسی کردیم و کم‌کم به انتهای این جعبه ابزار نزدیک می‌‌شویم. در ادامه با ابزارهای سه‌بعدی جعبه ابزار فتوشاپ آشنا خواهیم شد که البته این جعبه ابزار فقط در فتوشاپ‌هایی که نگارش کامل Extended باشند، نمایش داده شده و قابل استفاده خواهند بود.

درباره ابزارهای سه‌بعدی در آموزشهای آینده به تفصیل صحبت خواهیم کرد. در اینجا قصد داریم با یکی دیگر از فرامین بسیار جالب فتوشاپ با نام Layer Style آشنا شویم. به کمک این فرمان می‌‌توانیم جلوه‌های بسیار زیبایی را در لایه‌های موجود در پانل لایه‌ها اعمال کنیم. جلوه‌هایی چون اعمال سایه، حجم، حاشیه، درخشندگی و جلوه‌های بسیار زیبایی که در ادامه به صورت کامل آنها را بررسی می‌‌کنیم.

 خواندن در ادامه

mohammad بازدید : 4878 یکشنبه 19 شهریور 1391 نظرات (1)

 ممكن است پس از نصب نرم افزار خاصی در ریجستری ، دیگر ویندوز xp  شما بالا نیاید . اما آیا تنها راه دسترسی دوباره ویندوز نصب دوباره آن است ؟ خیر راه دیگر و ساده تری نیز وجود دارد پس از restart  كردن ویندوز ، كلید F8 را به طورپیاپی فشار دهید . بعد از این كار وارد منوی windows advanced option   می شویم . سپس بر روی گزینه  last known good configuration   رفته و enter را می زنیم و کار تمام است

mohammad بازدید : 793 یکشنبه 19 شهریور 1391 نظرات (0)

 شاید برای شما نیز پیش آمده باشد كه  با كامپیوتر كار می كردید و اطلاعات خود را هنوز ذخیره نكرده اید و برق رفته و تمام

زحمات شما را بر باد می دهد . یه را جالب و كاربردی  كه با رفتن برق هم دستگاه شما خاموش نشود را آموزش می دهم

برای دیدن مطالب به  ادامه مطالب برويد  « براي اعضا » 

mohammad بازدید : 627 یکشنبه 19 شهریور 1391 نظرات (0)
قابلیت شخصی سازی این سیستم عامل برای مصارف خواص یکی دیگر از مشخصه های آن است . کاربران می توانند یک سیستم عامل شخصی سازی شده متناسب با ابزارها و نرم افزار های مورد نیاز خود را داشته باشند . سیستم عامل قاصدک مبتنی بر سیستم عامل گنو/ لینوکسی بوده که در عین داشتن قابلیت های ذکر شده توانایی شخصی سازی شدن با توجه به نیاز

 

 
 
 
mohammad بازدید : 752 یکشنبه 19 شهریور 1391 نظرات (0)
پانل استایل
ایجاد جلوه‌های جالب و جذاب گاهی نیازمند زمان زیادی است و باید با حوصله فراوان و با ترکیب انواع جلوه‌های معرفی شده در پنجره Layer Style و آزمایش گزینه‌های متعدد به نتیجه دلخواه خود برسیم.

حال برای آن که بتوانیم این جلوه ایجادشده را ذخیره و در پروژه خود استفاده کنیم، در سمت راست و بالای پنجره Layer Style گزینه New Style گنجانده شده که می‌توانیم به کمک آن جلوه ایجادشده را ذخیره و در پروژه‌های دیگر خود از آنها استفاده کنیم. با ذخیره کردن جلوه مورد نظر، آن جلوه در پانلی به نام پانل Style قرار می‌گیرد که با فراخوانی آن پانل از منوی Window و کلیک کردن روی جلوه اضافه شده می‌توانیم آن را در لایه مورد نظر خود اعمال کنیم.

در پانل Style علاوه بر جلوه‌هایی که خودمان ذخیره کرده‌ایم، جلوه‌های فراوانی نیز به صورت پیشفرض توسط شرکت ادوب در این پانل قرار گرفته است که می‌توانیم آنها را در پروژه‌های خود مورد استفاده قرار دهیم.

خواندن در ادامه

mohammad بازدید : 0 یکشنبه 19 شهریور 1391 نظرات (0)
منوی Image
تا اینجا تقریبا با بیشتر فوت و فن انتخاب و ابزارهای مربوط به آن در فتوشاپ آشنا شدیم؛ اما انتخاب در فتوشاپ هنوز شروع کار بوده و کار اصلی بعد از آن تازه آغاز می‌شود. اصولا انتخاب، به تنهایی هدف اصلی نمی‌تواند باشد و عملی که در ادامه انتخاب انجام می‌گیرد هدف اصلی است. اما این به معنای آن نیست که عمل انتخاب مهم نبوده و نیاز به دقت ندارد، بلکه دستیابی به یک عملکرد صحیح در استفاده از سایر ابزارها در گرو انتخاب صحیح است.

حال که با ابزارهای انتخاب تا حدودی آشنا شدیم، به سراغ بقیه فرامین فتوشاپ می‌رویم و با آنها نیز آشنا می‌شویم. یکی از پرکاربردترین بخش های فتوشاپ منوی Image‌ است که فرامین بسیار مفیدی را در اختیار طراح قرار می‌دهد. پر کاربردترین این فرامین عبارتند از:

 خواندن در ادامه

mohammad بازدید : 381 یکشنبه 19 شهریور 1391 نظرات (0)
ثبت‌نام در کنکور به‌کمک فتوشاپ
کم‌کم با مسلط شدن به ابزارهای فتوشاپ، بهتر است با کار عملی آنها نیز آشنا شویم و از آنها استفاده کنیم. حتما تا به حال خود شما یا یکی از آشنایانتان درگیر ثبت‌نام اینترنتی برای کنکور، استخدام و... بوده‌اید. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این نوع ثبت‌نام‌ها تهیه عکس پرسنلی برای ارسال است که حتما طبق شرایط خاص آن مرکز باید تنظیم و ارسال شود. این بار در نظر داریم با هم مراحل تنظیم یک عکس با شرایط خاص برای ثبت‌نام‌های اینترنتی را بررسی کنیم.

اولین کاری که در این زمینه باید انجام دهیم تهیه عکس است که می‌توانیم آن را از طریق اسکن کردن عکس پرسنلی یا انداختن عکس دیجیتال به دست آوریم. دقت کنید برای این‌گونه ثبت‌نام‌ها نیازی به داشتن یک اسکنر پیشرفته جهت اسکن تصویر خودمان نداریم. می‌توانید عکس را روی یک سطح صاف قرار دهید و تا حد امکان گوشی را به عکس نزدیک کنید و با تنظیم نور محیط، با تلفن همراه خود از آن عکس بگیرید و آن را به رایانه منتقل کنید.

خواندن در ادامه
mohammad بازدید : 5960 شنبه 18 شهریور 1391 نظرات (2)

 در ویندوز XP درحالت پیش فرض Packet Scheduler سیستم را به 20 درصد از پهنای باند یک اتصال به اینترنت محدود می کند. یعنی اگر شما این تنظیمات را تغییر ندهید قادرید از 20 درصد پهنای باند اتصال تان به اینترنت بهره ببرید. برای این که بتوانید از 100 درصد پهنای باندتان استفاده کنید مراحل زیر را انجام دهید: در ادامه

 

تعداد صفحات : 47

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 468
  • کل نظرات : 61
  • افراد آنلاین : 22
  • تعداد اعضا : 226
  • آی پی امروز : 177
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 495
  • باردید دیروز : 61
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 713
  • بازدید ماه : 3,611
  • بازدید سال : 53,500
  • بازدید کلی : 473,651